Krásnu pleť si môžeme udržať aj vďaka dostatočnému príjmu vitamínov a minerálov obsiahnutých v bežných potravinách. Správna životospráva spolu s psychickou pohodou sú tou správnou cestou ku krajšej pleti.

Vitamín A

sa v strave nachádza v dvoch základných formách:

  • Retinol je vitamín A obsiahnutý v živočíšnej strave, nachádza sa v rybom tuku, vaječnom žĺtku, pečienke, mlieku, masle a v syroch.
  • Beta karoten sa nachádza v karoténovových potravinách, napr. mrkva, petržlen, zemiaky, zelená listová zelenina. Beta karoten sa pri ideálnych podmienkach premení v tenkom čreve na vitamín A.

Význam vitamínu A pre telo spočíva v podpore regenerácie pokožky a sliznice, preto je súčasťou mnohých regeneračných krémov. Jeho ďalšou skvelou vlastnosťou je, že podmieňuje rohovatenie pokožky, nechtov, vlasov a rohovky očí. Zvyšuje odolnosť organizmu voči infekciám a je nevyhnutný pre správnu funkciu nervových buniek. Pri predávkovaní pôsobí toxicky, preto je potrebné, aby dávkovanie, pri podozrení na jeho nedostatok, riešil lekár.

Vitamín B

je obsiahnutý v semenách, orechoch a strukovinách. V dermatológii a kozmetike sa B-komplex uplatňuje predovšetkým pre účinky, podporujúce rohovatenie kože, nechtov a vlasov a ovplyvňuje tvorbu vlasov.

Vitamín E

je obsiahnutý v obilninách, klíčkoch, orechoch (najmä mandliach), v mlieku, masle, vajciach, ovocí a zelenine. Jeho význam pre pleť spočíva v podpore regeneračného procesu buniek, v hojení jaziev, zlepšení ich vzhľadu a predĺžení životnosti buniek. Výborná vlastnosť vitamínu E je to, že napomáha udržiavať pokožku hydratovanú.

Vitamín F

ide o nenasýtené mastné kyseliny, ktoré sú obsiahnuté v rastlinných olejoch a ich hlavné pôsobenie je v boji proti vráskam a udržaní pružnosti kože.

Vitamín C

patri medzi vitamíny rozpustené vo vode a na rozdiel od vitamínu A a E sa neukladá v tele. Je obsiahnutý vo všetkých druhoch zeleniny a ovocia. Najväčšie množstvo obsahujú čierne ríbezle, kiwi, grapfruity a zelenolistá zelenina. Má význam pri hojení rán, zvyšuje odolnosť voči infekciám, znižuje krehkosť cievnych stien a ovplyvňuje pigmentáciu. V kozmetike sa vitamín C využíva najmä pre jeho antioxidačné, protizápalové, hojivé účinky a taktiež podporuje syntézu kolagénu.

Stopový prvok zinok

je obsiahnutý v mäse, rybách, mlieku, mliečnych výrobkoch, zelenine a orechoch. Pokiaľ používate zinok vo forme tabliet nie je dobré ho užívať dlhodobo a bez prestávky. Dlhodobé užívanie môže viesť k jeho nadbytku a disproporcii ostatných živín v organizme. Spolu s vitamínom A sa zúčastňuje na tvorbe kolagénu a elastinu.

Stopový prvok selén

je obsiahnutý napr. v rybom mäse, vajciach, mlieku, ovocí a zelenine. Úloha selénu je udržiavať zdravú pokožku, vlasy a podporovať funkciu imunitného systému. Spolu s vitamínom C a E patrí medzi dôležité antioxidanty.