Modrá obloha a slnečné lúče dokážu zlepšiť náladu. Podporujú tvorbu endorfínov v tele, dodávajú nám viac energie, sme vďaka ním živší, spoločenskejší a máme lepší pocit. Slnko má bezpochyby mnoho priaznivých účinkov aj na náš organizmus, látkovú výmenu, nervový systém, na kožu, krv či stavbu kostí. Nič však netreba preháňať. Aby sa z príjemných hrejivých lúčov nestal doslova nepriateľ číslo jeden.

Namiesto bronzu pigmentové škvrny?

Pobyt na slnku a opaľovanie sú zdraviu prospešné, ale len do určitej hranice. Nadmerné slnenie má totižto viac škodlivý a negatívnych účinkov. Vedie k predčasnému starnutiu kože na celom tele, strate jej prirodzenej vlhkosti a elasticity. Taktiež má za následok zvýšenú tvorbu vrások. Vždy, keď si bezstarostne vychutnávate letné lúče, nemali by ste preto zabúdať na ochranu pred slnkom.

Pigmentové škvrny sa najčastejšie objavujú na lícach

Tiež na čele, nad hornou perou, okolo nosa či na spánkoch. Príčin ich vzniku je viac, začína to UV žiarením, pokračuje užívaním hormonálnej antikoncepcie či hormonálne zmeny v období menopauzy. Na vine ale môžu byť aj oveľa banálnejšie veci, ako kombinácia kozmetiky alebo parfumu a slnečných lúčov. Za ich vznikom stojí nahromadenie melanínu na určitých miestach v spodnej časti pokožky, ktoré sa prejavuje kontrastným sfarbením na povrchu.

Ako sa teda pigmentových škvŕn zbaviť?

Pri miernej forme je najjednoduchším spôsobom použitie krému na pigmentové škvrny. V dnešnej dobe hydratačné krémy s účinnou zložkou whitonyl dokážu zmierniť tvorbu melanínu a predchádzať tak hromadeniu melanínu v koži.

Je taktiež dôležité používať kozmetické prípravky s ochranným faktorom (minimálne SPF 15) a chrániť sa tak pred slnečným žiarením. Ťažšie formy pigmentových škvŕn je dobre konzultovať s odborníkom a s jeho pomocou si zvoliť najlepší spôsob liečby.

Pred slnkom si chráňte aj oči

Očami vnímame až 80% podnetov z okolitého sveta a zrak je zároveň naším najdôležitejším zmyslom. Napriek tomu sa oň len málokto stará tak, ako by mal. Zvýšenú pozornosť pri si naše očí zaslúžia najmä v lete. Pred slnkom ich ochránia nielen slnečné okuliare, ale i strava s obsahom karotenoidov. Práve ony pohlcujú pre oči obzvlášť nebezpečné a škodlivé modré svetlo viditeľného žiarenia. Nachádzajú sa napríklad v mrkve, brokolici, kapuste, listovom šaláte, kukurici, zelenej fazuľke, čerstvom špenáte a paradajkách. Ak chcete mať istotu, že denne prijímate dostatok karotenoidov, môžete si ich prísun zabezpečiť aj prostredníctvom vhodných výživových doplnkov.

Zásady zdravého pobytu na slnku:

  • Najlepšie je vychutnať si slnečné lúče do 11 hod.
  • Chráňte sa aj keď je zamračené, mraky dokážu prepustiť až 80 % UV žiarenia.
  • Vždy používajte krémy s ochrannými faktormi zodpovedajúce fototypu vašej pokožky
  • Nezabúdajte na balzam na pery s ochranným faktorom, denný krém s ochranným faktorom a slnečné okuliare.
  • Odporúčajú sa aj výživové doplnky, ktoré dopĺňajú ochranu pred slnkom.

Tipy:

Hydratačný krém na tvár proti pigmentovým škvrnám Tecnoskin® Anti-spot Multi-Action Day Cream SPF 20. Pokožku nielen hydratuje, ale je aj účinným nástrojom v boji proti pigmentovým škvrnám – a to platí ako pre existujúce, tak aj pre tie novovznikajúce.

 

autor: TREG